torsdag 31 mars 2011

Kvällsscrapping på ScrappaLoss

Efter en toppenidé av min DT-kompis Nina (NHL) så hade vi DT på ScrappaLoss en typ av minicybercrop nu ikväll. Det var himla skoj och jag hoppas att det blir fler gånger och att fler kan vara med då, pigga och krya.

Jag höll mig inte till temat vi "bestämt" utan skapade hej vilt två kort. Kände att jag behövde scrappa loss lite helt enkelt. Är riktigt på gång nu igen med skapandet känns det som.

Dessa kort fick jag gjort nu ikväll.

Det första till marsskissenSvensk Scrapbooking. En ganska fri tolkning av skissen måste jag säg. Inte riktigt min stil men varför inte?
Det "vita" prasselpappret i bakgrunden är sprayat med en massa hemmagjord glimmermist men det syns dåligt på fotot.
Det vita hjärtat är fastsytt på det röda med mina fina symaskin. Gick sådär att följa kanten men det ska ju synas att det är handgjort, eller hur?
De svarta "prickarna" är små halvpärlor gjorda med gloss gel, syns också dåligt på fotot. Fotokurs nästa kanske.


Det andra blev ett till temautmaningen nu i mars på Svensk Scrapbooking. Temat är distresser, vilket är väldigt användbart. Bakgrunden är gjord av nästan bara distresser på olika sätt.
Det syns lite dåligt att kortbasen är vit när man har vit bakgrund när man fotar. :)


Imorgon ska jag på pysselkurs med jobbet. Ska bli himla skoj. Kommer säkert att ha en massa mer inspiration efter det. Passar bra när jag ska ha en liten scrapträff med två vänner på söndag.
Man kan väl inte få mycket av scrapping eller? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar