lördag 26 mars 2011

Lite mer blommor

Det börjar små smått lossna med mitt scrappande. :)
I fredags gjorde jag dessa blommor innan jobbet.

 

De är båda gjorda gjorda med retrostansar, typ de enda blomstansar jag har. Man kan göra så mycket med dem.

Till den första stansade jag ut åtta stora och tre små blommor. Som ni ser nedan så klippte jag till fyra av de stora med en mönstersax, de övriga fyra stora hade jag smalnat av bladen, genom att klippa bort lite, innan jag använde mönstersaxen. De tre små klippte jag bara med mönstersaxen.
Det syns lite dåligt men jag klippte mönstret på de stora blommorna olika långt in för att få de olika stora. Sen skårade jag blommorna för att sticka igenom en brad.
Efter att jag hade satt ihop den sprayade jag blomman med vatten och blåste lite med embossingfönen så det blev lättare att sära på papperna för att få lite liv i blomman.
I mitten satte jag en stor klick pearlmaker (ville haft flera små men de flöt ihop).


Den andra blomman är gjord av sju stora retroblommor som jag blötte ner och placerade i en lagom stor pappring för att få de lite klockade och blåste torrt.
Sen skårade jag de för att få igenom en brad. blötte återigen lite grann för att kunna böja ner udden på varje blomblad. Man kan se på bilden på den färdiga blomman att den innersta blomman höll på att gå lite sönder, därav det vita längst in. Man får vara lite försiktig när man mixtrar med pappret när det är blött, det går lätt sönder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar