söndag 27 mars 2011

Symaskin och tävling på Scrapbruket

För några månader sen köpte jag en minisymaskin som jag tänkte kunde passa bra till mitt pysslande. Det är så fint med symaskinsstygn på alster. Fick den aldrig riktigt att fungera, tyvärr.
Men igår när jag var på samma loppis så hittade jag en annan, som jag kunde testa på plats, och den fungerade! Så köpte den för hela 10 kr.
Det var lite meckande för att få den bra men nu gör den typ som jag vill.

Blev ju såklart sugen på att göra ett alster där jag använde mig av den. Då hittade jag Scrapbrukets tävling som är en bingobricka. Gissa vad som fanns med? Jo, sydda stygn. Kunde ju inte låta bli att göra ett kort då. Sen att man kunde vinna superfina stämplar gjorde ju inte saken sämre. :)

Så här blev mitt kort. Valde en diagonal rad på bingobrickan, vänster hörn och sedan ner till höger, spets, brads, metall och sydda stygn. De sydda stygnen blev rätt små så syns lite dåligt, valde vit tråd, hehe.


Känns rätt gott att ha fått scrappat lite spontant sista tiden. :)

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev. Skulle också vilja ha en liten mini-symaskin. Får nog också hålla ögonen öppna på alla loppisar jag besöker. =)

    SvaraRadera