söndag 23 oktober 2011

Väldigt mycket blandat

Det har blivit lite scrappande denna veckan med.
Har insett att jag nästan måste göra klart alster samma dag som jag börjat på dem, annars blir de till 90 % UFO:n (UnFinished Objects).
Men det är rätt skönt att bara skapa med, utan att det måste bli nåt man kan använda sig av.

Visar lite av det jag gjort här.
Här är lite saker från scrappingen med en kompis i torsdags.
Övar mig lite mer på färgläggning, går inte helt smärtfritt.


Målade ett papper med gesso blandat med lite distressfärg som grund.
Sen kladdade jag med gelatos.


Här gjorde jag en sån där stämplad, distressad sida - bara för att det är kul och befriande. :)

SmultronPia skrev på Svensk Scrapbookings forum om sin distressduttsförvaring och då fick jag en idé om att göra en liknande. Så jag rotade fram en av de sortimentsaskarna jag hade tänkt slänga (tur att jag hade sparat dem).

Så här hade jag de innan, en dutt i varje påse med namnet skrivit på. Nackdelen var att namnet försvann och det var ett himla letande varje gång jag skulle ha en speciell dutt.


Tänkte först att det tar mer plats nu än när jag hade de i påsarna men kom på att underst i min nya scrapväska finns ett fack. Provade att sätta in lådan där och det funkade kanon. Fick tom plats med två st. Så jag tog fram en liknande låda (fast med bara ett stort fack) från gömmorna och la akrylklossarna och en liten skärmatta i den. Nu får jag plats med mer saker i själva väskan. Superbra. :)

Så här ser min duttförvaring ut. Skrev namnet på färgerna på insidan av locket på små lappar. Duttade även dit lite färg så jag lättare kan välja rätt när jag ska ha en färg.


Satt och färglade lite motiv igår också. Får väl se om det blir något alster gjort av mig med sånt på framöver. Det är kul att måla dem i alla fall. Sen blir de ju inte så superprefekta som många andra får dem. Men jag tycker om dem ändå. De är mer mig. :)
Denna gången använde jag mig av en vattenpensel, sån man fyller med vatten och sen målar med. Köpte den och lite annat på Mima's Scrapbooking. De har en stor rea då de ska stänga sin fysiska butik och dessutom ändra inriktning på sitt sortiment. Så jag passade på att handla lite.


Idag fick jag äntligen gjort en julstjärna jag tänkt göra ändå sen träffen i Karlstad. Blev riktigt fint. Har en plan på att göra en riktigt stor (använda ett 12'-papper som en del av de sex st man behöver) och ge till mamma. Hon har megastora fönster så jag tror det hade varit finfint. Kanske passar som advenstpresent?


Började även på att göra en Kusudamablomma/stjärna. Men jag behöver fler likadana pappaer som de jag använt nu. Så har efterlyst de på Svensk Scrapbookings forum. Får hoppas nån kan hjälpa mig.
Än så länge har jag gjort tre såna här blommor som du ser på bilden. Men ska ju ha 12 för att få ihop blomman/stjärnan.



3 kommentarer:

  1. hej!
    hur gjorde du den översta?
    jisses va snyggt!
    /borsgrannen på mässan

    SvaraRadera
  2. nnu ska vi se,
    jag var så inne på de två nedersta bilderna, supersnygga! så jag menade den stora stjärnan!

    o så får vi se om jag kan logga in som pysselbloggaren.. väldig svårt ibland att bolla tre bloggar ;)

    SvaraRadera
  3. Mycket fint du testat. Tack för dina ord.
    Kram Tesa

    SvaraRadera