måndag 17 oktober 2011

Lite blandat pyssel

Slänger in ett inlägg till med lite saker jag gjort sista tiden.
Fick ju en stämpel med ett sött julmotiv som jag provade på att färglägga med distresser. Så här blev resultatet. Blev rätt nöjd. Har bara provat att färglägga några gånger innan och då med Promarkers. Men jag har så starka färger av dem så det blev jag inte så nöjd med.
Helt perfekt blev det så klart inte men jag tyckte det blev fint med lite missar. Det ska ju synas att det är handgjort. :)


Efter att ha blivit tipsad och även sett en demo (på träffen i Karlstad) på att använda krympplast genom att värma den med embossingföenen istället för ugnen, var jag ju tvungen att testa själv.

Så här blev resultatet. Provade några olika stämpeldynor, men bäst vat Stazon. Det stod på förpackningen att man kunde använda olika färgpennor med men det har jag inte hunnit prova ännu.


En kompis fyller snart år och i helgen passade vi på att fira henne eftersom hon inte är hemma när hon fyller år.

Jag gjorde en ask där vi la ner ett kort (för att dölja hålet för fliken man stänger asken med) och pengar.
Gjorde inte asken själv utan det var en av de som ingick (den minsta) i Scrapboxings boxpaket som man kunde köpa på mässan i Karlstad.
På utsidan satte jag fast ett litet kort (3x3 inch) i ett cellofankuvert.
Med ett band runt blev det ett riktigt fint paket.


Här syns inte kortet i, men det är i samma färger som resten.
Det var ganska enkelt att göra, färgade in hela asken i en distressfärg (Milled Lavender) och sen använde jag några masker och färgade in med en annan distressfärg (Weathered Wood). Fyllde i alla kanter på maskerna med en glitterpenna - klart.



2 kommentarer:

  1. Fina alster! Och grattis till gästandet hos Skrotboken! Så skoj!

    SvaraRadera
  2. Jättefint!! Gillar speciellt paketet, tufft med "distressinfärgningen"
    Ha det bra!

    SvaraRadera