måndag 7 januari 2013

CC hos Mollys Scrapbooking

Just nu pågår en CC hos Mollys Scrapbooking och jag fatsnade för deras utmaning att scrappa efter ett recept.

Så här löd det:
4 mönstrade papper
2 olika stenciler/masker (man kan göra en egen om man inte har köpta) - en är bakgrunden och den andra är tagen
2 egeninfärgade dekorationer av något slag (färgad med mist, akrylfärg, gesso eller dylikt) - två chipboardhörn målade med först gesso och sen gelatos.
1 cardstock
9 halvpärlor/blingpärlor
3 foton (stämplar för er som gör kort) - tegelvägg på det skrynklade pappret, mönstret runt om hela kortet och de små pricksnirklarna (som ser lite udda ut jag vet, hehe) med bling i slutet.
Titel
1 paket JÄST - min jäst är glitterpennan jag använt för att markera en av mina masker.
 

Här kan man se hur titeln nästan flyger lite i luften över det skrynklade pappret.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar